Mobilitate Internationala

Angajarea de cetățeni străini din UE și din afara UE

Oferim consultanță, dar ne și implicăm efectiv în obținerea cât mai rapidă a dreptului de ședere și avem grijă, până la cele mai mici detalii, de înregistrarea rezidenței pentru angajații străini.

În situația detașărilor angajaților în străinătate, atât în statele UE/Elveția cât și în statele Non-UE, avem grijă de toate înregistrările fiscale, obținerea rezidenței fiscale și raportarea juridică, inclusiv demersurile de obținere a formularului A1 și finalizarea tuturor celorlalte formalități.

Servicii de mobilitate internațională

• Consultanță privind angajarea cetățenlori străini din statele UE și din afara UE, în Romania.

• Obținerea dreptului de ședere; înregistrarea reședinței în România, pentru angajații străini.

• Gestionarea angajaților detașați sau delegați în/din străinătate.

• Înregistrarea rezidenței fiscale și raportare juridică.

• Obținerea formularului A1 și notificarea autorităților competente din statele UE/Elveția

 

Proceduri de angajare a cetățenilor străini din statele non-UE, în România

•  Obținem toate tipurile de avize necesare potrivit legislației românești.

• Ne ocupăm de îndeplinirea obligațiilor legale ale angajatorilor și ale cetățenilor străini în cadrul procedurilor de angajare.

• Identificăm excepții de la obligativitatea obținerii avizului de muncă, prevăzute de legislația în vigoare.

• Trasăm etapele procedurale și acordăm asistență în relaționarea cu instituțiile publice, cu atribuții în angajarea cetățenilor străini.

• Corelăm legislația muncii cu legislația specială din domeniul imigrărilor în cazul angajării cetățenilor străini din state non-UE.

Elaborarea de rapoarte juridice

•  Gestionăm toată procedura de detașare transnațională a salariaților în spațiul UE și a Confederației Elvețiene, în scop de muncă sau training.

•  Oferim asistență privind reglementări și formalități legale din statele UE/Elveția.

• Gestionăm toate activitățile din acest domeniu - asigurăm legătura cu instituțiile publice implicate în procedurile de detașare transnațională.

• Identificăm regimul juridic aplicabil contractelor de muncă în cazul detașării transnaționale.

• Identificăm sistemul de asigurări sociale aplicabil și impactul asupra relațiilor contractuale (angajator, salariat detașat și beneficiar de prestații de servicii).

•  Oferim spețe exemplificative.

 

 

Ghidul de detașare a angajaților în alte state membre UE și în Elveția

Angajații care se deplasează pe teritoriul Uniunii Europene/Confederația Elvețiană trebuie să facă obiectul unei singure legislații în materie de securitate socială. De aceea, persoana care este detașată într-un alt stat membru trebuie să fie afiliată sistemului de asigurări sociale din statul membru în care este stabilit angajatorul său, imediat înainte de începerea activității de muncă. 

Legislația comunitară cuprinde o serie de criterii de detașare a angajaților. Există și excepții la condițiile acestea și ele fac subiectul unor acorduri bilaterale între România și alte țări, precum Republica Moldova, Turcia, Macedonia, Canada sau Republica Coreea. 

Determinarea sistemului aplicabil de asigurări sociale este un aspect foarte important în acest proces de detașare a angajaților. Salarizarea angajaților detașați este, de asemenea, definită în legislația aplicabilă. În plus, angajatorul trebuie să acopere cheltuielile generate de detașare, precum orice cheltuieli cu transportul, cazarea și masa. Totodată, există și o indemnizație specifică detașării transnaționale.

Vrei să afli mai multe detalii ?

Ghidul de angajare a cetățenilor străini în România

Pașii pe care un angajator trebuie să îi parcurgă atunci când angajează cetățeni străini sunt diferiți în funcție de țara din care aceștia provin. 

În cazul cetățenilor străini din UE, SEE sau Elveția, pentru o ședere mai mare de 3 luni în România, se va începe procedura de înregistrare a rezidenței cetățeanului expat la formațiunile teritoriale ale Inspectoratului General pentru Imigrări (IGI) din județul în care persoana locuiește.

Perioada de muncă din România constituie vechime în muncă și este recunoscută în toate statele UE/SEE la stabilirea pensiei.

Candidații non-UE pot fi angajați cu normă întreagă de 8 ore/zi în România la un singur angajator, persoană fizică sau juridică, pe durată determinată sau nedeterminată.

Angajatorul este cel care trebuie să obțină un aviz de angajare, de la formațiunile teritoriale ale Inspectoratului General pentru Imigrări din județul în care își are sediul social. Pentru aceasta, va depune o serie de documente și va plăti o serie de taxe.

Vrei să afli mai multe detalii ?