Ghidul de angajare a cetățenilor străini în România
Pe fondul deja vestitei crize din piata fortei de munca, din ce in ce mai multe companii din Romania iau in calcul angajarea de personal din Uniunea Europeana sau din afara UE pentru a satisface cererile clientilor. In acest context, am realizat un ghid care sa permita profesionistilor din departamentele de resurse umane, financiar si juridic sa angajeze cat mai repede, cu respectarea legislatiei in vigoare.
Ce trebuie sa aiba in vedere un ANGAJATOR
Astfel, pasii pe care un angajator trebuie sa ii parcurga atunci cand angajeaza cetateni straini sunt diferiti in functie de tara din care acestia provin. Regulile sunt diferite pentru angajati din UE versus angajati din afara UE, potrivit legislatiei romanesti.
In cazul cetatenilor straini din UE, SEE sau Elvetia, pentru o sedere mai mare de 3 luni in Romania, se va incepe procedura de inregistrare a rezidentei cetateanului expat la formatiunile teritoriale ale Inspectoratului General pentru Imigrari (IGI) din judetul in care persoana locuieste.
Continuarea aici.